[BLOG] Harry Potter Book Tag

  1. W którym jesteś Domu?

Według Pottermore/ Wizarding World zostałam przypisana do Gryffonów, ale gdybym mogła sama podjąć decyzję, zapewne wybrałabym Hufflepuff.

  1. Jaki jest twój patronus?

Czarny Ogier.

Zaciekawiła mnie ta forma, zwłaszcza gdy ktoś – tak jak ja – spodziewa się znanych z książek czy filmów form patronusa, jak wydra Hermiony czy królik Luny. Koń nie był moją pierwszą myślą, ale muszę przyznać, że jestem tym pozytywnie zaskoczona.

  1. Jaki jest twój bogin?

Nie ufam testom znalezionym w odmętach Internetu, które pokazują tak skrajne wyniki jak Bazyliszek lub Klaun. Osobiście wydaje mi się, że moim boginem byłby – jak w przypadku Harrego – dementor. Dla mnie to proste, gdy najbardziej przerażają mnie same lęki i strach, przy których nawet śmierć nie jest aż taka straszna.

  1. Jaka jest twoja różdżka?

Według Pottermore/ Wizarding World moja różka to drewno cedrowe z rdzeniem jednorożca 10″ i lekko sprężystą elastycznością.

Drewno cedrowe Ilekroć spotykam kogoś, kto nosi różdżkę cedrową, odnajduję siłę charakteru i niezwykłą lojalność. Mój ojciec, Gervaise Ollivander, zawsze mawiał: „Nigdy nie oszukasz przewoźnika cedrowego” i zgadzam się: różdżka cedrowa znajduje swój idealny dom, gdzie jest przenikliwość i percepcja. Posunąłbym się jednak dalej niż mój ojciec, mówiąc, że nigdy jeszcze nie spotkałem właściciela cedrowej różdżki, z którym chciałbym się skrzyżować, zwłaszcza jeśli wyrządzona zostanie krzywda tym, których kocha. Czarownica lub czarodziej dobrze dobrana do cedru ma potencjał, aby stać się przerażającym przeciwnikiem, co często jest szokiem dla tych, którzy bezmyślnie rzucili im wyzwanie.

Znani czarodzieje z różdżką z drewna cedrowego: Horacy Slughorn i Zola G. Farrell (ci, co wiedzą, wiedzą).

Włos jednorożca znajdzie się w różdżce tak Draco Malfoya czy Dolores Umbridge jak i u Rona Weasleya czy u Sybilli Trelawney.

  1. Na jakiej pozycji grasz w Quidditcha?

Nie należę do osób zbyt wysportowanych, a ze względu na wadę wzroku, na pewno nie widzę się w roli gracza jako takiego. Dlatego myślę, że moją najlepszą pozycją do uczestniczenia w tej grze to albo komentator albo zwyczajny kibic.

  1. Czy jesteś pełnokrwista, półkrwi czy muggleborn?

Mugole: ludzie, którzy nie widzieli filmów ani nie czytali książek

Mugolaki: osoby, które widziały tylko filmy Półkrwi: Ludzie, którzy czytali tylko książki

Czystokrwiści: Osoby, które czytały książki i widziały filmy

Śmierciożercy: Czystokrwiści, którzy patrzą z góry na mugolaków

Według powyższej rozpiski zdecydowanie należę do czystokrwistych, ale pozostając w świecie Harrego bliżej mi mentalnie do Mugolaków.

  1. Jaką pracę wykonujesz po ukończeniu szkoły?

Widzę się jako nauczyciel Nauk o Mogolach albo jako Auror.

  1. Które z insygniów śmierci byś wybrał?

Gdybym miała wybór, nie wybrałabym żadnego, bo każde z insygniów ma na sobie konsekwencje. Jeśli jednak zostałabym przymuszona do wyboru, wybrałabym niewidzialność.

  1. Ulubiona książka?

Zdecydowanie Więzień Azkabanu.

  1. Najmniej ulubiona książka?

Zdecydowanie Komnata Tajemnic.

  1. Ulubiony film?

Tu również Więzień Azkabanu.

  1. Najmniej ulubiony film?

Zakon Feniksa. Czytając ostatnie rozdziały płakałam jak przy żadnej innej książce, ale ta ssama scena która w książce miała na mnie taki impakt, w filmie nie zrobiła na mnie żadnego wrażenia.

  1. Ukochany bohater?

Remus Lupin. Wyjaśnienie chyba nie jest konieczne, bo to ulubieniec milionów.

  1. Znienawidzony bohater?

Umbridge, bo chociaż nie jest tak zła jak Voldemort, to muszę przyznać, że jak dla mnie jest znacznie gorsza.

  1. Ukochany nauczyciel?

W przeciwieństwie do Lupina, tym razem muszę wybrać Szalonookiego Moodiego. Wiem, że tak naprzwdę był to śmierciożerca pod przykrywką, ale jako nauczyciel sprawdził się świetnie. Uwielbiam nauczycieli z takim podejściem.

  1. Znienawidzony nauczyciel?

Jako, że Umbridge już wspomniałam, tutaj muszę wymienić rodzeństwo Carrow. Nie nadawali się do przebywania wśród dzieci, nie wspominając już o nauczaniu czegokolwiek.

  1. Unpopular opinia o serii?

Jak w przypadku wielu innych książek, na podstawie których pokazały się ekranizacje, tak i tu uważam, że pomysł HBO na stworzenie od nowa serii w formie serialu nie ma sensu. Wystarczy mi jedna seria filmów i książki, do których można wracać. Robienie serialowej wersji to jak dojenie wciąż tej samej krowy, która już nie ma siły.

  1. Gdybyś mogła uratować jedną postać, kogo byś wybrała?

Wybrałabym Tonks. Nie razem z Lupinem, bo mam w sobie poczucie, że on nie chciałby wrócić. Tonks miała przed sobą jeszcze całe życie, a otoczona miłością innych na pewno dałaby sobie radę w samodzielnym wychowaniu synka.

This entry was posted in blog, pisanie and tagged , , , , . Bookmark the permalink.

Leave a comment